baked.png

Information gruppsimskola

Första tillfället

När ni kommer till simhallen säger ni att ni ska till Willes simskola och då kommer de att släppa in er genom entrén och dirigera er till rätt omkläddningsrum.

Grupper som startar 16:30 eller 16:10

Simhallen håller sina simskoleomklöddningsrum stängda fram till 15 minuter innan simskolan startar så om man startar 16:30 kan man tidigast byta om 16:15 och de grupper som startar 16:10 kan tidigast byta om 15:55.

När man bytt om

Eyrabadet: När man har bytt om går man in i simhallen och väntar på bänken längs 25m bassängen på att gruppen innan er har slutat. När de har gått ut är det okej att komma in i lillabassängutrymmet.

Brickebackebadet: När man har bytt om går man in i simhallen och sitter på bänkarna runt bassängen tills lektionen innan er har slutat.

Fri lek

När lektionen innan er har slutat och alla de barnen har gått ut kan ni gå in och då får barnen fri lek 5-10 min innan vi simlärare sätter igång lektionen.

Att tänka på

Var gärna ombytta och klara 15 minuter 15 minuter innan er lektion startar för att alla ska få mycket plats i omklädningsrummen. 16:30 och 16:10 grupperna släpps in 15 minuter innan lektionen börjar.

Övrig information

- Ni föräldrar har vanliga kläder och sitter på kanten.

- Kom gärna fram och hälsa på simläraren innan barnen hoppar in i frileken.

- Glasögon är tillåtet men vi simlärare kommer försöka motivera barnen att ta bort dem.

- Armpuffar är tillåtet men vi simlärare kommer försöka motivera barnen att ta bort dem.

- I simskola simmar vi med flytstav (korv) och platta.

- Vi simlärare vill att alla barnen ska ha kul och om det är någon som är nervös inför simskolestarten    berätta gärna att vi alltid kommer att hjälpa till om det är något som är läskigt.

- Vi har ingen simskola på röda dagar.

- Ta med skorna och lägg dem i skåpen, att skor ligger framme i entrén är fara för person med synskada eller rörelseförhinder vid utrymning av fastigheten.

Om ni har några mer frågor är det bara att kontakta oss. Vi ses i simhallen! /Willes

W (2).png